ANBI gegevens

Penningmeester: Niki Kervezee

Bestuurslid: Yolanda de Groot

Beloningsbeleid

Een lidmaatschap (de contributie) bedraagt €10 per jaar. Dat geld is voor o.a. promotiemateriaal, het organiseren van de ALV’s met eten en drinken, bankkosten, websitehosting en ledenadministratie. Een begroting is op te vragen.

Het bestuur en de commissieleden doen hun functies op vrijwillige basis en worden niet beloond.

Voor uitgebreide informatie over lidmaatschap, bestuur, verantwoording en overige zaken, verwijzen wij graag naar de officiele statuten als vastgelegd bij de notaris.

Doelstelling, hoofdlijnen beleidsplan en activiteiten agenda

Ons doel?

Wij willen van het Zonneplein weer een levendige plek maken:

1. die er aantrekkelijk uitziet

2. om elkaar te ontmoeten

3. voor je (dagelijkse) boodschappen en

4. waar je plezier kunt beleven en kunt ontspannen

Wat wil de vereniging bereiken voor het Zonneplein?

• winkels die waarde toevoegen aan het plein (denk aan: weer een slager, visboer, bloemist, boekhandel, …)

• laagdrempelige en betaalbare drink en/of eetgelegenheid met een klein terras (dat op tijd sluit) waar iedereen zich welkom voelt

• wekelijkse zaterdagmarkt op het plein

• schoongemaakte daken, opgeknapte welkomstpoort en kozijnen van de winkels en woningen netjes geschilderd

• veel meer groen en mooi gevulde bloembakken

Wat gaat de vereniging doen?

Om de doelen te bereiken is het in de eerste plaats belangrijk dat de vereniging zoveel mogelijk leden krijgt. Daarvoor zoeken we zowel geboren en getogen Tuindorpers als kersverse nieuwkomers en alles daar tussenin: iedereen die zich wil inzetten voor een mooi Zonneplein nodigen wij van harte uit om zich aan te sluiten.

Commissies

Op dit moment hebben we 4 commisies in de vereniging:

1. Pleininrichting

2. Winkel en horeca commissie

3. Evenementen commissie

4. Filmcommissie

Er zijn al een aantal succesvolle activiteiten georganiseerd, zoals de Buitenbios en het Eye kinderfilm programma in het Zonnehuis, de Burendag komt eraan en er is een succesvolle samenwerking opgezet tussen de Buurtvereniging en Ymere om het winkel en horeca aanbod op het plein te verbeteren.

Voor nog meer informatie over wat, hoe en waarom de Buurtvereniging Zonneplein: zie pagina Beleidsplan.